Jij wilt jouw bedrijf
in the picture spelen. Daarvoor wil je een website gaan bouwen en vullen met jouw unieke content.
Slim! Want tegenwoordig heeft bijna ieder bedrijf een website. Een website is handig om te vertellen wie je
bent, wat je doet en wat je te bieden hebt aan potentiële klanten. Optimaliseer je website en vis nog meer
klanten binnen met deze tips voor het maken van jouw website.
Er zijn tientallen, misschien wel honderden online tips te vinden voordat je begint met het bouwen en vullen
van jouw website. Wij zetten een aantal bruikbare, relevante tips op een rij om een vliegende start te
maken.
Ken. Je. Doelgroep. De meest essentiële stap bij jouw website maken is het bepalen van de doelgroep.
‘Logisch’, hoor ik je denken, maar in de praktijk gaat dit vaker fout dan goed. Veel personen of bedrijven
bouwen namelijk een website op de manier waarop zij denken dat hij ‘goed’ of ‘mooi’ is. Maar, jij bent niet
de doelgroep. Investeer daarom tijd om erachter te komen wat jouw doelgroep ‘goed’ of ‘mooi’ vindt.
Waarvoor dient jouw website? Wat wil je dat bezoekers doen? Wil je informatie overbrengen, producten
verkopen of bezoekers laten abonneren op de nieuwsbrief? Zodra jij weet waarom voor jouw bedrijf een website
maken relevant is, kun je al veel gerichter gaan bouwen. Maar let op: zorg ervoor dat niet alleen het doel,
maar ook de doelgroep tijdens de bouw van jouw website centraal blijft staan. Alleen zo ben je er 100% zeker
van dat jouw doelgroep ook daadwerkelijk jouw website graag bezoekt.
De
look and feel van jouw website wordt gewoonlijk bepaald door de huisstijl. Als die er niet
(helemaal) is, kun je het logo als uitgangspunt nemen. Een huisstijl of logo zorgt voor herkenbaarheid en
geeft de bezoeker een vertrouwd gevoel. Kies kleuren zorgvuldig, want iedere kleur heeft zijn eigen
betekenis/gevoel en bij een website maken kun je die nog helemaal naar eigen hand zetten. Die kunnen een
bezoeker desalniet bewust of onbewust beïnvloeden.
Naast het doel en de visuele kenmerken van je website is het technische aspect ervan net zo, en misschien
nog wel belangrijker. Een onderdeel daarvan is de laadtijd. Het is nog altijd de voornaamste reden voor
bezoekers om een website te verlaten. Zeker als jouw website moet gaan dienen als webshop loop je veel omzet
mis als jouw website een lange inlaadtijd heeft. Interrupties van maximaal 1.0 seconde zijn acceptabel.
Alles wat langer duurt is al te lang. En een pagina die vandaag snel laadt, kan morgen veel langzamer zijn.
Test daarom regelmatig de inlaadtijd van alle pagina’s op je website.
Zo. Dit zijn enkele tips voor het bouwen van een website. Jij kunt van start. Het is best een gecompliceerd
werkje, dat bouwen en vullen. Waarschijnlijk zul je nog tegen dingen aanlopen die niet zo makkelijk zijn uit
te leggen via online content. Vind je het bij nader inzien toch wel een technisch of tijdrovend karwei?
Schakel dan ons in, WebsiteFactory. Wij zijn gespecialiseerd en uiterst ervaren in een website maken.
Neem contact op voor een specifieke vraag of een vrijblijvend gesprek. We willen graag voor jou en je
bedrijf aan de slag.
Dankjewel voor je bericht. We nemen snel contact met je op.