Misschien ben jij een broodjeszaak die voor zowel toeristen als lokale bewoners catert. Misschien ben jij een slagerij. Wie weet ben jij een middelgrote gemeente in West-Brabant. Het zou best kunnen dat jij “in” de petrochemie zit of dat je verzekeringen verkoopt aan particulieren. Misschien ben jij een ministerie in Den Haag of een onderwijsinstelling in het voortgezet onderwijs. Grote kans dat jij eerst wilt weten wie wij zijn en wat wij kunnen voordat je jezelf introduceert.

    Begrijpelijk. Toch vragen wij wie jij bent. “Wie ben jij” is niet zomaar een beleefdheidsvraag of een uiting van ongepaste nieuwsgierigheid. Wie jij bent, wat jouw product is, wat jij wilt communiceren en bereiken… het zijn allemaal zaken die voorafgaan aan de ontwikkeling van een website.

    Websites worden ontwikkeld om mensen te bereiken, om ze informatie te verschaffen, om in hun behoeften te voorzien of om ze iets aan te bieden. En dus moet daar eerst over na gedacht worden voordat er ook maar één regel code wordt geschreven. We mogen dan nerds zijn, maar de vragen wie jij bent en wat jij nu precies wilt bereiken staan voorop.

    Op het moment dat jij dit leest weten we natuurlijk niet wie jij bent. Maar laat dit een eerste contact zijn waarin we enkele zaken op een rijtje zetten die jou goed zouden kunnen helpen. Dit is hoe wij de dingen aanpakken als jij bij ons op bezoek komt met de vraag om een website.


    Dus, wie ben jij?