Waarom jouw bedrijf een website nodig heeft

Door WebsiteFactory − 10 juni 2020

Een website is een tijd een extraatje geweest. Iets waar je alleen voor kiest als groter bedrijf. Het werd gezien als luxe in plaats van gewoonte. Inmiddels is een website echter onmisbaar. Het is negen van de tien keer het eerst wat potentiële klanten van je bedrijf zien. We leggen als specialist in het bouwen van websites graag aan je uit waarom een website een absolute must is voor jouw bedrijf.
 

Wie, wat en waarom

Een website was een luxe, maar is inmiddels normaal en een absolute must, zeker als bedrijf. Een veelgehoorde uitspraak is dat je website dient als jouw visitekaartje. Cliché, maar wel absoluut waar. Nieuwe bezoekers die jouw bedrijf (nog) niet kennen of nog niet eerder van jouw bedrijf hebben gehoord, weten in een keer wie je bent, wat je doet en waarin jij je onderscheidt van de rest. Een papieren visitekaartje is beperkt; een website zeker niet. Geef daarom liever de URL van je website. Daar kun je je uitgebreid voorstellen aan geïnteresseerden.
 

Aangenaam kennis te maken

Als je moeite hebt met het vinden van nieuwe klanten, dan kan ook hierbij een website helpen. Nieuwe klanten aantrekken via je website is namelijk nog waardevoller dan een website die enkel dient als online visitekaartje. Via Google, of een andere zoekmachine, zoeken mensen geregeld naar allerlei soorten producten en diensten. Waarschijnlijk ook naar hetgeen wat jij aanbiedt.
 
Door jouw website te optimaliseren op online vindbaarheid (SEO) genereer je nieuw verkeer en kan je door middel van je website de potentiële klant overtuigen om voor jouw bedrijf te kiezen. Hoe beter je website geoptimaliseerd is, hoe meer je mensen je op je website krijgt, hoe beter je website gevonden wordt en je nog meer nieuw verkeer op je website krijgt. Een cirkeltje dus.
 

Ook voor bestaande klanten

Een website dient natuurlijk ook, naast een online visitekaartje voor nieuwe bezoekers, als informatieplatform voor bestaande klanten. Een website is een ideaal middel voor klanten, medewerkers, manager, leveranciers en andere belanghebbenden om nieuwe informatie te lezen en uit te wisselen.
 
Daarnaast ben je altijd bereikbaar. Wanneer mensen zoeken, verwachten ze een antwoord. Hier kun jij met je bedrijf perfect op inspelen voor zowel nieuwe als bestaande klanten. Een website draait gewoon door, ook buiten kantooruren, dus zorg dat je website compleet is. Geef informatie over je product of dienst en beantwoord vragen die bezoekers eventueel zouden kunnen hebben. Zo blijven je bezoekers op je website en is de kans groot dat ze contact met je opnemen voor meer informatie.
 

Transparantie en geloofwaardigheid

Een transparant bedrijf wekt geloofwaardigheid en betrouwbaarheid. Een wereld vol met informatie over van alles en iedereen vraagt om eerlijkheid. Dit betekent dat mensen veelal sceptisch worden over bedrijven die iets te verbergen hebben of iets achterhouden. Een website moet er natuurlijk gelikt uitzien, maar zorg er ook vooral voor dat de informatie die erop staat compleet is. Transparantie is dus extra belangrijk voor de geloofwaardigheid van jouw bedrijf. Een sterke website helpt bij het opbouwen van vertrouwen. Je geloofwaardigheid zorgt op zijn beurt weer voor meer nieuwe bezoekers en potentiële klanten.
 
Bij WebsiteFactory zijn we gespecialiseerd in het bouwen van goede websites. Ook kunnen we zorgen dat die goede website online goed gevonden wordt. Meer weten over het hoe en waarom jij een website nodig hebt voor jouw bedrijf?

Neem dan vrijblijvend contact met ons op