Een basis van vertrouwen.

Door Jacko Nieuwenhuize − 15 oktober 2019

Zaken doen met ons is op basis van vertrouwen. Dit zeggen we vaak en dat zullen anderen ook misschien wel zeggen. Toch wil ik hier wat over vertellen. Wat is nou precies de basis van vertrouwen die je moet hebben van je klant? En waar komt dat vertrouwen vandaan?

Om dit te begrijpen moet je weten wat wij voor klanten doen. In principe is dit heel veel omdat WebsiteFactory als internetbureau uniek is. Wij leveren maatwerk websites en web oplossingen maar ook maatwerk software. Dat klinkt natuurlijk allemaal heel mooi en interessant, maar wat zegt dit jou nu eigenlijk? Het klinkt voor sommigen misschien als gebakken lucht.

Juist, daarom is het zo belangrijk voor ons om het vertrouwen van onze klanten te hebben. Met onze oplossingen gaan we de uitdagingen aan om zaken waar onze klanten dagelijks tegenaan lopen te verhelpen. Dit soort uitdagingen kunnen heel voor de hand liggend zijn. Ik geef je een voorbeeld. Eén van onze klanten liep er tegenaan dat er heel veel offertes binnen kwamen. Dat is op zich heel mooi, natuurlijk. Maar het probleem was, dat het maken van offertes veel tijd kostte. Bovendien werd slechts een laag percentage van deze offertes ook daadwerkelijk opdracht.

We zijn in gesprek met deze klant geraakt en hebben toen onze expertise aangeboden om software te maken waarmee we dit tijdsintensieve karwei sneller en eenvoudiger maakten. We hebben op de website van deze klant een configurator gemaakt waarmee (potentiële) klanten en wederverkopers, heel eenvoudig, in een aantal stappen, hun product konden samenstellen en vervolgens de aanbieding direct in hun mailbox ontvingen. Door deze productconfigurator nam de tijd die nodig was om een offerte te maken met 80% af en uiteindelijk nam het aantal aanvragen met 200% toe. Met hetzelfde scoringspercentage zou dit al winst betekenen! Het mooie gevolg van deze configurator echter was dat klanten veel meer gevoel met het product kregen en het scoringspercentage hierdoor ook nog eens omhoog ging.

Ook meer winst maken met een configurator?

Wat heeft dit voorbeeld nu met het vertrouwen van onze klant en dus jou te maken? Bovenstaand voorbeeld gaat over onze eerste klant voor wie wij een productconfigurator ontwikkelden. We konden dus nog geen vorig project laten zien of een succesverhaal delen. Deze klant besloot echter om ons op basis van vertrouwen deze opdracht te geven. Dat vertrouwen hebben we gekregen door een goed verhaal te vertellen. En dan bedoel ik niet zomaar een verhaaltje. Ik bedoel dat we met onze geboden oplossing hebben laten zien dat we luisterden naar onze klant. We begrepen de knelpunten en hadden daar een plan voor. En dat plan werkte.

Dat vertrouwen willen wij graag uitstralen. We willen luisteren naar je verhaal. We willen meekijken in het proces binnen jouw bedrijf. Dat geeft ons de juiste input om samen in gesprek een hoogwaardige oplossing te bieden waar we samen enthousiast van worden.

Dit doen we door te staan voor wat we zeggen, we staan achter onze oplossingen en we gaan net zolang door tot onze klant tevreden is. We willen ook voor jou graag deze uitdaging aangaan.

Wij zijn WebsiteFactory. En wie ben jij?

Kennismaken